akademos

Jak zapewnić znajomość obcego specjalistycznego słownictwa w firmie?

akademos

Jak zapewnić znajomość obcego specjalistycznego słownictwa w firmie?

Bardzo ważnym czynnikiem w funkcjonowaniu każdej firmy jest komunikacja. Jednak co w sytuacji, gdy nasi pracownicy nie mają potrzebnego zasobu słów, szczególnie jeśli chodzi o specjalistyczną terminologię? Taka nieznajomość języka może być poważnym problemem niezależne od stanowiska. Jak sprawić, by Twoi pracownicy lepiej operowali wybranym językiem obcym? I jakie korzyści płyną z udziału w profesjonalnym szkoleniu? Przekonaj się!

Znajomość języka – gdzie się przyda?

Znajomość języków obcych będzie przydatna na każdym etapie działania Twojej firmy. Jeśli biznes rozrasta się na kolejne rynki, potrzebujesz osób, które posiadają niezbędne kompetencje, a do tego posługują się fachowym słownictwem. Działy, w których kompetencje językowe są szczególnie ważne to m.in. analiza biznesowa, kwestie związane z kosztami dostaw, międzynarodowe projekty i przetargi, planowanie inwestycji i nadzorowanie handlu międzynarodowego, weryfikacja satysfakcji klienta, a także komunikacja wewnętrzna i praca zespołowa.

Proste sposoby na nowy język

Oczywiście nauka języka obcego może być prowadzona na wiele różnych sposobów, także jako element codziennych nawyków. Jakie pomysły możemy wykorzystać? Godne polecenia są wszelkiego rodzaju artykuły branżowe, które zawierają potrzebne w danym zawodzie słownictwo. To skarbnica dobrze napisanych treści, które dostarczają nam wiedzy, jednocześnie ucząc języka. Ciekawe teksty możemy znaleźć zarówno w czasopismach papierowych, jak i w internecie, gdzie dostęp do nich jest niemal nieograniczony. Doskonałą możliwość do szlifowania języka stanowią też rozmowy z innymi pracownikami, zarówno Polakami, którzy opanowali już tę umiejętność, jak i obcokrajowcami. Zachęć pracowników, żeby szukali okazji do nawiązywania nawet krótkich konwersacji, na przykład podczas przerwy na kawę. Jeśli podczas tych rozmów pojawią się nieznane dotąd zwroty, warto zapisać je na kolorowych karteczkach i nakleić przy swoim komputerze. 

Korzyści z kursów językowych

Jednak omówione wyżej pomysły mogą nie wystarczyć. Jeśli szukasz sposobu na zapewnienie pracownikom doskonałej znajomości specjalistycznego słownictwa, a jednocześnie chcesz szybko i efektywnie podnieść ich kwalifikacje, wybierz profesjonalne kursy. Takie zajęcia przyniosą korzyść zarówno poszczególnym osobom, jak i całej firmie. Jakie są ich główne zalety? Przede wszystkim poprzez dodatkowe szkolenia dajesz pracownikom do zrozumienia, że ich zadowolenie i rozwój są dla Ciebie szczególnie ważne. Jednocześnie każda osoba, która podniesie swoje kwalifikacje językowe stanie się bardziej skuteczna i efektywna, dzięki czemu będzie w stanie wykonywać nowe, często mocno angażujące zadania. Dzięki lepszej znajomości języka obcego, a przede wszystkim słownictwa branżowego i specjalistycznego, nasz pracownik będzie prowadził lepsze i bardziej konstruktywne rozmowy biznesowe na różnych stopniach zaawansowania. Taki stan rzeczy przyczyni się z kolei do większej satysfakcji, a co za tym idzie współpracy. Znajomość wybranego języka obcego jest szczególnie ważna w przypadku menadżerów. Dlaczego? Braki w określonym słownictwie sprawiają, że ciężko jest dokładnie formułować myśli. Niemożliwe staje się poznanie najnowszych trendów, które zazwyczaj pojawiają się w języku angielskim. Wykluczony jest też udział w międzynarodowych seminariach, konwentach handlowych i innych wydarzeniach biznesowych, co spowalnia rozwój całej firmy. Z drugiej strony, dobra znajomość języka obcego pozwala ustalać lepsze warunki współpracy i zredukować koszty. Poszerza też nasze możliwości działania i wpływa pozytywnie na reputację naszej firmy. 

Kursy dopasowane do firm

Doskonałym sposobem na zdobycie nowych kompetencji językowych jest skorzystanie z oferty kursów językowych dla firm. To elastyczne pakiety, w których możemy zadecydować zarówno o  rodzaju omawianych treści, ich formie, jak i czasie trwania. Rozwijane są wszystkie najważniejsze umiejętności, takie jak mówienie, czy poprawne pisanie w języku obcym. Zajęcia można zorganizować w godzinach pracy, dzięki czemu kursanci będą bardziej zmotywowani do wysiłków. Lekcje odbywają się w trybie indywidualnym, gdy zależy nam na doskonałym szkoleniu kilku pracowników ze ściśle określonej dziedziny lub jako zajęcia grupowe, by podnieść kompetencje większej liczby osób. Oczywiście elementem, który można w całości dopasować do potrzeb załogi, jest także poziom zaawansowania.

Jak zorganizować?

Jeśli jesteś pracodawcą i dostrzegasz potrzebę, a co najważniejsze korzyści wynikające z  inwestowania w rozwój pracowników, być może zastanawiasz się też, od czego zacząć? Ważne jest przede wszystkim planowanie, dlatego usiądź i zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Ilu pracowników powinno skorzystać ze szkolenia? Jakie kompetencje już posiadają Twoi ludzie? Do jakich zadań mają zostać przygotowani? Warto także wcześniej porozmawiać z pracownikami i wyjaśnić, jakie korzyści dla nich samych i dla całej firmy, przyniosą planowane zajęcia. Koniecznie skonsultuj, kiedy powinny odbywać się poszczególne lekcje oraz jaka ich forma będzie najkorzystniejsza. 

Nasza oferta

Jeśli szukasz sprawdzonej szkoły językowej, która poprowadzi profesjonalne kursy, trafiłeś we właściwe miejsce. Z naszych usług skorzystało już ponad trzysta różnych firm i instytucji – teraz możemy zrobić coś dla Ciebie! Prowadzone przez nas szkolenia można podzielić na dwie główne grupy: szkolenia z elementami języka biznesu lub szkolenia języka stricte biznesowego. Omawiane zagadnienia dopasowujemy do profilu danej firmy, tak by pracownicy odnieśli jak największą korzyść. Zdobywane umiejętności zaprocentują zarówno podczas rozmów biznesowych, jak i podczas sytuacji mniej formalnych, gdzie ważna jest swobodna komunikacja międzyludzka. Na co kładziemy szczególny nacisk? Skupiamy się przede wszystkim na poszerzaniu słownictwa, dbaniu o zachowanie poprawnej formy języka oraz na opanowaniu skutecznych technik i strategii komunikowania, niezbędnych podczas prowadzenia negocjacji, spotkań handlowych, dyskusji biznesowych, prezentacji, czy rozmów rekrutacyjnych. Nasza oferta obejmuje szkolenia językowe dedykowane w szczególności dla branż takich jak: bankowość, gdzie poruszamy temat finansów, księgowości, inwestycji, a także handlu; marketing i sprzedaż, gdzie koncentrujemy się na skutecznym kontakcie z klientem oraz zagadnieniach takich jak popyt i podaż, reklama, promocje, badania rynku; obsługa klienta, czyli słownictwo przydatne w call centre, przyjmowaniu zamówień, doradztwie, skargach i zażaleniach, obsłudze telefonicznej, korespondencji biznesowej; a także zarządzanie zasobami ludzkimi, gdzie omawiamy zasady rekrutacji, strategi i rozwoju. Poznaj szczegóły naszych kursów i wybierz spośród szerokiej oferty szkoleń ogólnych, szkoleń biznesowych, szkoleń specjalistycznych, szkoleń dla branży budowlanej, szkoleń dla pracowników IT, czy tzw. szkoleń ekspresowych.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz